onsdag, mars 07, 2012

Träningsvärk

Känns att jag inte tränat på ett tag för jag har ont precis överallt... benen ömmar och magen har börjat kännas på allvar, hade problem att ligga på höger sida för det känns som om revbenen har körts genom en mangel.. Och det trots att jag verkligen inte kört all out!! Kanske tur att det är vilodag idag!!



Ändrar lite i resten av veckan:

Onsdag: Vila
Torsdag: Styrka Armar/Axlar/Bröst + Planka
Fredag: Styrka Rygg/Mage (CORE) + 60 min PW
Lördag: PW 45-60 min under tiden Elin tränar tennis.
Söndag: Styrka Ben/Rumpa

Då har jag tränat igenom kroppen två gånger och borde vara på banan för att köra lite tyngre nästa vecka. Jag har bestämt mig för att köra på medeltungt de nästa 2 veckorna, dvs 10-12 reps. Sen går jag upp och kör tyngre och färre repetitioner (5-6 st) 2 veckor efter det. Ska försöka komma igång och köra intervaller igen nästa vecka... Jag älskar intervaller av nån anledning, känns så skönt bara liksom! Vet inte om det är jag som är knäpp, är det nån mer som gillar intervaller?? Att verkligen ta ut sig helt och hållet!! Rakt in i väggen!

1 kommentar:

  1. Japp, håller med. Galet jobbigt så man vill dö = kanonpass!

    SvaraRadera