måndag, mars 19, 2012

Dag 1 - Vecka 4


Ikväll har det varit läxläsning inför italienskan imorgon... man undrar ju varför man alltid är ute i sista sekunden!! Sen har jag lyckats få till mitt träningspass också... axlar/armar/bröst.

Övningar:
Stående rodd med KB (12 kg) 2x5
Omvända flyes (6,5 kg) 3x6
Superset: Hantelpress på boll + Flyes på boll (4,5 kg) 3x5+5
Hammercurl (9,5 kg) 2x5 + (6,5 kg) 1x5
Armhävningar på knä 2x12

Planka 2x1 min.

Kändes bra men tungt!! Helt klart att det är jobbigt att gå upp i vikt, hade inte kunnat ta den vikten med fler reps, precis vad jag klarade av! Perfekt!

Har haft en bra dag med maten också:

F: 1/2 blodgrape, 1 knäckebröd med smör och 1 ägg.
MM: 2 knäckebröd med keso
L: Kycklingsallad
MM: 1 kokt ägg (allt jag hade, lite magert kanske)
M: Squashtagliatelle med köttfärssås

Kvällsmål: 1/4 melon och lite vindruvor (kanske inte helt enligt Olgas instruktioner... men helt ok tycker jag!)

4 kommentarer:

  1. Halloj!! Hoppas att du mår kanon! Förlåt att jag lägger mig i .. men du äter väldigt lite? Kanske till och med under BMR? Hoppas att du inte blir irriterad på mig.. Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Absolut inte!! Du har säkert rätt, har alltid ätit för lite mat, inte så hungrig! Får kanske börja föra in vad jag äter så jag ser att jag får i mig tillräckligt. Grymt svårt det här med maten tycker jag...

    SvaraRadera
  3. Jag förstår det, det ÄR jobbigt, en ständig kamp som ibland är lätt och ibland svår.. Jag skulle väga och mäta allt och försöka se till att veta DIN siffra. Dvs BMR + PAL minus 500 kcal om du vill gå ner i vikt.. Väg all mat i några dagar och mata in rubbet, MYCKET nyttigt.. Kramisar!

    SvaraRadera
  4. Har du nåt bra förslag på websida att använda, jag hade en jag använde innan men hittar inte vad den hette längre!!

    SvaraRadera