fredag, mars 09, 2012

Dag 5 - Vecka 2

Hade en något jobbig kväll igår, lider av IBS, som jag för övrigt inte känt av sista året alls (tack vara bättre kost), men igår dog min mage... Den blev gör-förbannad!! Och den värker fortfarande... men  hann träna innan som tur är, blev lite ändringar, lyckades höja vikten på nån övning och mina axlar är nog världens svagaste för jag orkade bara två set:

Armhävningar på knä 3x10
Stående rodd (6,5 kg), 3x10
Omvända flyes (3 kg), 3x10
Superset: Hantelpress och Flyes på boll (3kg), 3x12 av varje.
Hammercurl (6,5 kg), 3x10
French press, 3x10
Superset: Axellyft sida och Axelpress (3 kg), 2x10 av varje

50 Swings med KB

Söta lilla dottern, som sista månaden blivit en riktig liten solstråle helt plötsligt... all trots försvann som i ett trollslag, somnade sött med en bok i handen och lampan tänd prick 8. Har aldrig hänt förut att hon somnat mitt i nån aktivitet... Jaja, det var ju ett sidospår!! Men det gör mitt liv lite enklare och då är det ju enklare att få till träningen också!

Ikväll blir det Mage/rygg + en PW på löpbandet framför nån bra film!!! Härligt med fredag... ska försöka träna tidigt så man hinner med lite mys också!!

Så här är planen för Mage/rygg:

Rulla in bollen 12 x 2
Ryggresningar på boll
Magövningar enligt video Best Ab Workout Circuit by Tone it Up. Ska åtminstone försöka göra 2 cirklar idag (lyckades ju bara med 1 sist).
Planka

2 kommentarer:

  1. Vad bra du är!! Härlig träning, ledsen för magen :-( Hoppas att helgen blir kanon!

    SvaraRadera
  2. Tack!! Det börjar äntligen känns någorlunda bra igen.. skönt!!

    SvaraRadera