tisdag, mars 06, 2012

Man har ett val!!

Läste på en kompis blogg om det här med att göra egna val, och tyckte det var så himla bra! För man har verkligen alltid ett val, man väljer själv vilken väg man vill gå, vad man ska göra med sitt liv... Jag har insett att det är så lätt att hitta undanflykter, har bekanta som vill och kanske skulle behöva gå ner i vikt men dom är inte villiga att ändra på hur dom äter, för tydligen är det svårare för dom än för mig att ta bort saker dom älskar att äta... Men nej... det är ett val dom gör!! Dom väljer att inte ändra sina matvanor för att det är lättare så!! Minsta motståndets väg...

Jag har valt att gå åt andra hållet, jag har valt att ta bort en stor del av kolhydraterna, även om jag äter á la Olga och hon är ju ingen förespråkare av LCHF så innebär det ju ändå att man väljer att äta mindre och mer nyttiga kolhydrater... Och lets face it, det är ju inte dom kolhydraterna man skulle välja om man valde minsta motståndets väg... inte jag i alla fall!! Dessutom väljer jag att träna 5 - 6 dagar i veckan, många har säkert svårt att förstå varför jag lägger så mycket tid på det men varför skulle jag inte göra det, jag mår bra av det, jag tycker det är roligt och jag tror att min omgivning också mår bättre när jag mår bra!!!

Och det är mitt val, jag väljer att leva ett hälosamt liv, åtminstone 90 % av tiden, och när jag inte gör det så är ju det också mitt val!!

Så vad som än händer i era liv, kom ihåg att ni alltid har ett val! Ingen annan styr era val, det gör bara ni själva!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar