tisdag, mars 13, 2012

Dag 2 - Vecka 3

Igår blev det ingen träning, kände mig supersliten så det blev soffan istället!! Men idag är jag åter på banan, har kört armar/axlar/bröst:

Armhävningar på knä 3x12
Stående rodd med KB (8 kg), 3x12
Omvända flyes (3 kg), 3x12
Superset: Hantelpress och Flyes på boll (3kg), 3x10 av varje.
Hammercurl (6,5 kg), 3x12/10/8
French press, 3x12

Nu ska jag bara få kontroll över mitt ätande också så blir det säkert hur bra som helst!! Lyckades nästan igår men så slank det ner en kardemummabulle (gud så gott!!) på fikarasten på italienskan... Och det trots att jag hade med mig mina LCHF-mackor... tragik!!

Var och gjorde den där BIA-mätningen igår, lite annorlunda mot andra mätningar jag gjort. Dom satte typ såna där elektroder (eller vad det är) som man använder när man gör EKG på ena foten och på handleden. Har ingen aning om hur exakt den är men nu har jag nåt att jämföra med i alla fall!!

Så här ser det ut nu:

Muskler 35,2 %
Fett 32,1%

Det är ju inte helt lysande om man säger så, har alldeles för mycket fett på kroppen... Och jag är ju trots allt rätt smal... vet inte vad jag gör för fel, tränar mycket och försöker äta sunt för det mesta!! Men det är bara att köra vidare och göra en ny mätning i juni och se om det har blivit bättre!! Tror faktiskt att det har sjunkit något, har varit högre fettprocent tidigare, men det är ju inte helt säkert att dom olika metoderna är jämförbara!!

Om man ska ha ytterligare ett mål för den här 3 månadersperioden så är det att komma ner till 30% i fettprocent och sen 25% under 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar