söndag, mars 11, 2012

Matval...

Mat eller rättare sagt socker, är mitt stora problem här i livet!! Lider av sockerberoende skulle jag vilja säga... och det funkare inte att äta nån gång ibland... Jag måste lära mig att inte äta det alls!! Det skulle hjälpa med mycket, skulle antagligen må bättre och lättare att komma iform vore det nog också!!

Så ytterligare ett mål måste vara att bli fri från suget efter socker!! Så nu ska jag börja kämpa några veckor för att hålla mig ifrån godis, kakor och desserter, blir nog jobbigt! Men jag har gjort det förut och det är grymt skönt att inte känna nåt behov av sötsaker!

Dessutom så är det ju så att jag faller varje gång jag inte mår superbra eller bara är väldigt trött... det är ju ett dåligt val att välja att vräka i sig sötsaker när man är trött istället för mat!! För mat har jag svårare med att stoppa i mig vid dom tillfällena! Har iofs börjat göra bättre val rent matmässigt dom dagarna men som typ igår, åt jag i stort sett ingen riktig mat!! Katastrof!!

Från och med idag är det bara nyttig och så ren mat som möjligt, inget socker, men mer riktig mat och flera mellanmål istället för att bli sugen och falla dit på nåt skräp!!

För som sagt, man väljer ju själv vad man stoppar i sig och nu är det dags att göra BRAVAL!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar