tisdag, juni 12, 2012

FF dag 12 av 30

Igår var det avslutning på Elins balettkurs så det blev sen träning och ännu senare middag för mig... kvart i 8 satte jag mig ner vid bordet efter att ha fått Elin i säng (somnade typ direkt, trötta nu i avslutningstider). Då var jag färdigtränad, genomsvettig och längtade in i duschen... Sen blev det att lägga sig i sängen och kolla på fotboll men jag gav upp efter en halvlek, hur dåliga får man vara, faktiskt bara glad att jag missade resten med tanke på hur det gick!! SKÄRP ER GRABBAR!!

Har fortfarande väldigt ont i nacken, smörjar med Voltaren och har en fleecehalsduk runt nacken... får se om det går över snart! Vet inte om jag borde göra ett uppehåll i träningen för att det ska bli bättre men det känner jag inte riktigt för. Jobbigt!!

Dagens nya övning är för övrigt armhävningar och dom har jag ju saknat!! Hehe!!


Fitnessfighten för övrigt, har funderat lite över hur det egentligen känns så här 12 dagar in i fighten. Det känns fantastiskt bra, jag mår super, känner mig mycket piggare, magen mår som en prinsessa, det är faktiskt bara positivt (förutom nacken då men den skiter vi i tycker jag). Tycker att jag redan ser skillnad på kroppen, känner mig mycket smalare och musklerna börjar skymta igen... Gott!! Så jag kan faktiskt så här långt bara rekommendera detta till alla som känner att dom orkar med att träna varje dag och äta cleant i 30 dagar...

2 kommentarer:

  1. Jag skippade övningen som gav mig nackont (plankan; bytte ut den mot reversed crunch) och fick hållningstips av Betina (jag hänger med axlarna och spänner nacken). Och så fick jag tipset att smörja med Ormsalva och jag tyckte att det hjälpte mig bättre än Voltaren.

    Var rädd om din nacke! :-)

    SvaraRadera
  2. Ok, tack för tipset!! Ska försöka tänka på det!

    SvaraRadera