onsdag, februari 29, 2012

Vecka 9 - Veckoplanering


Nu blir det full fart framåt igen... hoppas äntligen få bli och vara super-duper frisk nu några månader eller varför inte år. Sista kortisontabletterna är tagna idag på morgonen så då antar jag att jag ska bli frisk nu... Planen för resten av veckan ser ut så här, får börja lite lätt och försiktigt eftersom jag inte känner mig helt jättepigg, hoppas att det funkar något sånär i alla fall:

Torsdag: Vila
Fredag: Styrka Armar/Axlar/Bröst + Planka
Lördag: Vila
Söndag: Styrka Rygg, Mage/Core inkl. Planka
Måndag: PW 60 min
Tisdag: Styrka Ben/Rumpa
Onsdag: Vila
Torsdag: PW 60 min
Fredag: Styrka Armar/Axlar/Bröst + Planka
Lördag: Styrka Rygg, Mage/Core inkl. Planka
Söndag: PW 60 min

Förra veckan och några veckor före det blev det ju inget alls på grund av sjukdom... Skulle ha gjort en BIA-mätning igår men det blev inställt eftersom dom hade dubbelbokat, ny tid den 13/3... Nu får vi se om kroppen ställer upp eller inte, men det är bara att testa och se, ska köra någorlunda lätta vikter till att börja med så kroppen får vänja sig lite sakta! Skulle egentligen varit med på Vasaloppsutmaningen som Fokuserad Energi dragit igång men det känns som överkurs just nu så jag får helt enkelt bara titta på när andra sliter, inte helt fel det heller!!

Från och med imorgon blir det tillbaka till kost á la Olga, tror nog trots allt att det är det enklaste och jag vet att det fungerar. LCHF är bra tycker jag men jag har problem med att hålla mig till det till 100% och då är det kanske mindre bra! Ska börja läsa Pauluns bok "LCHQ", kanske är nåt för mig!

Funderar också på att kanske skaffa nån sorts YOGA-DVD för att få in lite mer balans och stretch i min träning, tror det vore bra med lite avstressande träning nån dag i veckan! Eller försöka komma iväg på lunch-Yoga nån gång i veckan.... Det finns ju inget som säger att man inte kan köra 2 pass/dag vissa dagar.

Från och med imorgon och 12 veckor framåt så är det satsning på "Beach 2012", eller kanske "Beach for life" som Beatatjata väljer att kalla det, det stämmer liksom väldigt bra med tiden... så varför inte!! Väljer nog att härmas lite tror jag, det är ju trots allt inte bara för strandsäsongen 2012 utan för resten av livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar