söndag, februari 19, 2012

PLAN - 2012



Vad vill jag egentligen uppnå, vart vill jag komma med min träning och hur ska jag komma dit!! Har funderat mycket på det och att sätta upp denna bloggen är ett steg i processen... att kunna följa mig själv på vägen dit och kanske kunna inspirera några andra på vägen!!

Övergripande mål 2012

Jag ska nå den toppform som jag alltid eftersträvat och sen ska jag hålla den! Jag ska försöka sänka fettprocenten och öka andelen muskler! Jag ska även försöka utbilda mig själv om kost och olika typer av träning, och kanske till och med kunna dela med mig av det så småningom.

Delmål 1 (20 feb - 20 juni):

Komma en bra bit på vägen, kanske till och med nå toppform lagom till semestern (är ju trots allt inte jättelångt borta). Jag ska bygga mer muskler och skaffa mig bättre kondition (mål: att kunna springa 45 min utan paus).

Delmål 2 (21 juni - 21 dec):

Om jag inte nått hela vägen, göra det nu. Annars hålla formen och förbättra mig hela tiden.

Hur når jag dit:

Jag tänker dela upp mina delmål i olika etapper med olika fokus:

20 - 30 februari: Uppstartsfas; gå och mät fettprocent.

Mars: Focusmånad Ska köra tung styrka uppdelat på 4 pass i veckan (Ben/Rumpa, Armar/Axlar/Bröst/Rygg, Core, Nån typ av cirkelträning) + 2 intervallpass.

April: Mer fokus på cardioträning. 2 styrkepass (blanda mellan Cirkelträning, Tabatas, Supersets, KB osv.), 2 intervallpass samt 2 PW (minst en timme).

Maj: Lite tyngre styrka igen men fortsatt satsning på Cardio. 3 styrkepass, 2 intervallpass samt 1 mer traditionellt löppass. Om tid finns dom dagarna jag kör styrka lägg på 1 - 2 PW/vecka.

Juni: Focusmånad Formtoppning!!

Ska rapportera kost, träning och resultat!! Allt för att få lite press på mig! Lova att ta fram piskan annars...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar